Известие

Collapse
No announcement yet.

Питане тампони за горен носач 156/147/GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Питане тампони за горен носач 156/147/GT

    Здравейте,

    Успях да се сдобия с два ricambi тампона за горен носач, не бях попадал на такива - горната им част изглежда като излята върху втулката та се чудя дали въобще могат да се разглобят, за да се гресират преди монтаж? Дали не са и фабрично гресирани? Гледам имат и по 4 дупчици по периферията на самия тампон в горната част, която покрива втулката - да не би да са именно за гресиране? Моля някой от специалистите да сподели, мерси предварително на отзовалите се. Прилагам снимки.
    Attached Files
    Alfa 156 2,4 JTD '99


  • #2
    И другите са такива!
    Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

    Comment


    • #3
      4-те отвора не са за гресиране, това са отпечатъци от инструмента за шприцване на гумената част на тампона. В такива инструменти за леене на гума под налягане или на алуминий, има технологични такива места за подвеждане на стопилката-втоци, и такива места за излишния мателиал - мъртви глави. Трябва да демонтираш металната втулка от гумено-металната част и да обмажеш и пак да сглобиш. Колегата stu съветва с грес на неорганична основа, т.е. не морска грес, а силиконова смазка. Вътрешния диаметър на гумено-металната част трябва да е на едни кръстчета, направени с цел да задържат смазката. Като извадиш металната втулка, в посока от малкия към големия диаметър, ще ги видиш. За ваденето може да ползваш шпилка М10 и гайка, с подходяща опора. С навиването на гайката избутваш металната втулка от гумено-металната част.
      Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
      Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
      Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

      Comment


      • #4
        Ето последните "тунинговани" атес на един колега!
        Моите са същите и вече близо две години не са скръцнали, а преди 2месеца им разкачих шарнирите и не установих никакви луфтове!Ако си купувате от въпросните носачи задължително ги гресирайте защото виждате на снимката , че вътре е имало нещо което е изсъхнало!Някой колеги не биха си сложили такива носачи на колата, но ако изкарват 2-3 години е добре!
        Някой беше писал за ТРВ , че били фабрично гресирани, но нищо не ти пречи да провериш преди да ги монтираш.Тъй като си от Пловдив-тази грес на снимката я имаше в Карфура, в мол Галерия намалена на 7лв
        Attached Files
        Last edited by stu; d.m.y г., 21:58.
        Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

        Comment


        • #5
          Вътре в гумата има метал и може да го изкривиш. Кръстчетата не са да задържат смазка, а са за да не скърца гумата.
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от stu Покажи съобщение
            И другите са такива!
            Първоначално публикувано от angelovi69 Покажи съобщение
            4-те отвора не са за гресиране, това са отпечатъци от инструмента за шприцване на гумената част на тампона. В такива инструменти за леене на гума под налягане или на алуминий, има технологични такива места за подвеждане на стопилката-втоци, и такива места за излишния мателиал - мъртви глави. Трябва да демонтираш металната втулка от гумено-металната част и да обмажеш и пак да сглобиш. Колегата stu съветва с грес на неорганична основа, т.е. не морска грес, а силиконова смазка. Вътрешния диаметър на гумено-металната част трябва да е на едни кръстчета, направени с цел да задържат смазката. Като извадиш металната втулка, в посока от малкия към големия диаметър, ще ги видиш. За ваденето може да ползваш шпилка М10 и гайка, с подходяща опора. С навиването на гайката избутваш металната втулка от гумено-металната част.
            Мерси за бързите отзиви подробни разяснения. На всички други, които бях попадал втулките им излизаха като ги напънеш с пръст, на тези е невъзможно! Но, щом задължително се вадят, то и ще се мажат.

            Предния път сложих тампони Текнорот на носачи Атек, че техните не бяха мазани и изкараха година, ползвахме дълготайна грес III на Вюрт, та изкараха следващите година и половина, вече си поскърцват, а като че ли долових и похлопване тия дни,+ шарнира на горен десен Атек след около 40к км. е леш. За мазането на тампоните мисля да ползвам Kluber Isoflex NBU 15, имам малко от нея, дават я супер устоичива на вода и течности -
            http://cnc-specialty-store.com/beari...00g-14oz.-tube
            Alfa 156 2,4 JTD '99

            Comment


            • #7
              re

              А това са моите носачи!.Добре че те послушах Стояне да ида до карфура за тая грес,безкрайно доволен ще те черпя много бири братле
              ALFA ROMEO 156 1,9 JTD (932B2) 77kW 105hp+++

              Comment


              • #8
                По добре не им слагай от тази грес-тя е за лагери!Слагай нещо което няма да е агресивно към гумата на тампона.
                Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                  Вътре в гумата има метал и може да го изкривиш. Кръстчетата не са да задържат смазка, а са за да не скърца гумата.
                  Би следвало да са точно за задържане на смазка, не виждам друго логично обяснение....Какво имаш предвид точно в гумата има метал? Втулката в тампона ли? Ако е така, точно всичко си е на място, понеже тя лагерува в тампона си трябва и смазка, та въпросните кръсчета са точно за това да задържат смазката. Като изчезне смазката така или иначе всички виждаме знаем какво се случва.
                  Alfa 156 2,4 JTD '99

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Zeppelinist Покажи съобщение
                    Би следвало да са точно за задържане на смазка, не виждам друго логично обяснение....Какво имаш предвид точно в гумата има метал? Втулката в тампона ли? Ако е така, точно всичко си е на място, понеже тя лагерува в тампона си трябва и смазка, та въпросните кръсчета са точно за това да задържат смазката. Като изчезне смазката така или иначе всички виждаме знаем какво се случва.
                    Вътре в гумата има ламарина за да я държи твърда. Кръсчетата намаляват повърхността на контакт между гумата и метала и не скърца. Когато кръстчетата се износят тампона започва да скърца.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от stu Покажи съобщение
                      По добре не им слагай от тази грес-тя е за лагери!Слагай нещо което няма да е агресивно към гумата на тампона.
                      И аз се бях позамислил, че може и да е агресивна към гумата, че гледам в дейта шийта няма изришно потвържение за поносимост към пластмаси и еластомери, може и да не се харесат с тампона.

                      Щом сте изпробвали вече тази силиконовата и има толкова дълготраен ефект, ще отскоча и аз утре до Карфур да си купя от нея. Мерси за съветите.
                      Alfa 156 2,4 JTD '99

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Zeppelinist Покажи съобщение
                        И аз се бях позамислил, че може и да е агресивна към гумата, че гледам в дейта шийта няма изришно потвържение за поносимост към пластмаси и еластомери, може и да не се харесат с тампона.

                        Щом сте изпробвали вече тази силиконовата и има толкова дълготраен ефект, ще отскоча и аз утре до Карфур да си купя от нея. Мерси за съветите.
                        Втулките като се смазват редовно държат на Атек а, обаче тук някой спомена, че шарнира изкарва по 40к км. направо ме шокирате
                        Fiat Punto 1.4GT 1996
                        Hyundai Tucson 2.0 2007
                        Renault Clio 1.5 2019

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                          Вътре в гумата има ламарина за да я държи твърда. Кръсчетата намаляват повърхността на контакт между гумата и метала и не скърца. Когато кръстчетата се износят тампона започва да скърца.
                          Успя да събудиш любопитството ми. Ето на снимните един износен тампон. Прорязах го току-що с нож по дължина...ножът опря в носача...ламарина....няма.
                          Attached Files
                          Alfa 156 2,4 JTD '99

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Zeppelinist Покажи съобщение
                            Успя да събудиш любопитството ми. Ето на снимните един износен тампон. Прорязах го току-що с нож по дължина...ножът опря в носача...ламарина....няма.
                            А в широката част?
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                              Втулките като се смазват редовно държат на Атек а, обаче тук някой спомена, че шарнира изкарва по 40к км. направо ме шокирате
                              Да, и то защото имах няколко трясканици в дясно по траповете из Пловдивската околия, щото към септември 2014, може би преди 5-6к км. си беше наред, биалетата в дясно пак Атек също е за кофата със същия пробег. Шарнира на левия изглежда съвсем ОК и за него са тампоните, за които отворих темата, като за единична бройка десен глася един нов Текнорот.

                              ---------- Post added at 22:55 ---------- Previous post was at 22:51 ----------

                              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                              А в широката част?
                              Всъщност къде според теб в тампона трябва да се намира въпросната ламарина?
                              Alfa 156 2,4 JTD '99

                              Comment

                              Working...
                              X